söndag 2 augusti 2009

En uppfylld livsönskan!

Jag gjorde det!
Nu äntligen har jag tagit tag i en av de saker som jag kännt att jag bara måste göra någon gång i mitt liv, men som av olika anledningar aldrig blivit av. Jag har ridit turridning på islandshäst! Har länge drömt om att få prova på att tölta och nu har jag gjort det! Vilken fantastisk känsla! Blev helt såld på dessa små härliga hästar! Att vi dessutom fick galoppera en hel del samt även hoppa ett litet hinder, gjorde inte upplevelsen sämre! Ett stort tack till min lilla hästtokiga dotter som fick mig att följa med! Detta måste vi göra om! För dels var det var underbart roligt att dundrade fram i skogen tillsammans med sin dotter på de mjuka ridstigarna runt Kyrkekvarn i Mullsjö och dels har jag fått en ny dröm som jag skulle vilja uppfylla någon gång. Jag skulle vilja känna hur det kännas att rida flygande pass!


Efter ridturen tog vi igen oss en liten stund innan vi gick ner till klubben för att träna agility. Vad jag är stolt och glad över min Yla! Hon är en fantastisk hund att jobba med! Skall bli spännande att se hur bra hon kan bli!

Just nu väntar jag på att Erik skall bli klar med gräsklippningen, för hundarna har fått sin mat och vi skall ut på promenad! I morgon väntar hårdare tider, då börjar slitet att tjäna ihop pengar igen.....

Ha det gott!
Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar