fredag 5 juni 2009

På banan igen!

Äntligen...
så frisk att jag kan träna igen! Kände mig dock lite degig i huvudet och tung i benen, så träningen kunde gått bättre. Lovisa var med och lekte med Yelly på planen. Hon körde även lite agility med Bozz och han var pigg och på alerten. Själv jobbade jag med:

Power (focus på slalom)
Han missade första slalomingången (klockan 8) annars gick han bra.
Yippi (focus på fart och glädje)
For omkring bland hindren och tog väl inte alltid det hinder jag tänkt mig, men roligt hade vi!
Svårt att förstå att den här hunden måste övertygas om att ta hinder på tävling.
Yla (focus på teknik och glädje)
Hon kan alla hinder, så nu börjar det roliga med att sätta ihop fler och fler i kombination! Hon är arbetsvillig och börjar få hinderdrag. Bara att jobba vidare mot tävlingsdebuten i augusti!


Nej, nu skall jag gå in till barnen och göra dem sällskap framför TV;n, samtidigt som jag funderar på om jag skall åka till Nationalhoppet på Huskvarna HK imorgon bitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar