onsdag 3 juni 2009



Något bättre...
men långt ifrån frisk är jag ännu. Har därför haft en massa tid att fundera även idag. Dagens tankar har mest rört sig kring hundarna och framtiden med dem. Det är mycket spännande på gång framöver. Just nu ser jag främst fram emot att åka till SM och se hela eliten på plats samtidigt. Skall givetvis bli roligt att se Erik och Loppan delta, men jag ser ju dem på varje träning/tävling så det lär inte bli någon nyinspirerande upplevelse direkt. Men jag skall ju givetvis heja lite extra på dem och även på Lennart med Rambo och Jonte såklart. Kul att mor (Loppan) och son (Anferlos Acajou, Rambo) kvalat till samma SM!


Snart semester
När SM är avklarat är det bara en vecka kvar till semestern och då blir det en hel del tävlande. På årets tävlingsfront ser jag mest fram emot att starta med Yla (bilden längst upp till höger). Har bestämt mig för att hon skall debutera i mitten av augusti. Vi har en hel del kvar att jobba på fram tills dess, men hon är en kul hund att jobba med och jag tror att potentialen är hög!


Valpar?
När tävlingssäsongen börjar lida mot sitt slut är det dags för Yla att löpa. Tanken är att para henne då och många timmar har redan gått åt till att leta hane. Tror mig ha hittat "den rätte" men det är långt till hösten och ingenting är ännu bestämt, så vem det blir väntar jag med att uttala mig om. Men spännande är det!



Så här skönt som Yelly har det på campingen i
Örebro vill jag också ha det på min semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar