tisdag 2 juni 2009

Fortsatt förkylt

Näsan rinner...
fortfarande som en öppen vattenkran och jag låter som en blåsbälg när jag går uppför en trappa, så därför har jag inte rört mig mer än nödvändigt idag. Vädret har tack och lov slagit om och blivit lite svalare, vilket känns underbart i mitt förkylda febertillstånd.

Svåra beslut
När man så här utan förvarning förpassas till viloläge, får man plötligt en massa tid över för att tänka på sådant som man annars lätt skjuter på framtiden. I mitt fall har dessa tankar kretsat kring våra hundar och då främst kring Amanda. Hon har de senaste åren haft lite problem med ryggen och vi tror att hon mår bra av att få avsluta sin agilitykarriär. Har även funderat mycket på om hon skulle må bättre av att få flytta till någon där hon kan få mer uppmärksamhet och inte behöver umgås med en flock lekfulla shelties. Tycker så oerhört mycket om Amanda och vi har haft så mycket roligt tillsammans hon och jag, så jag blir ledsen bara av att tänka i de banorna. Samtidigt är hon värd det allra bästa som pensionär och kanske kan hon få det bättre hos någon annan. Har
därför bestämt mig för att lägga ut en annons och söka en "fodervärd" här i närheten av Habo. Min förhoppning är att vi kan hitta någon som vill ha henne boende hos sig ibland, men att vi fortfarande står som ägare och betalar hennes försäkring osv. Jag vill ha full insyn i hur hon har det och kunna vara med och ta beslut kring behandlingar och liknande om hon skulle bli sjuk eller skadad. Hoppas att det finns någon som är villig att öppna sitt hem för denna lilla älskvärda hund, som har mycket tid över för henne och som är villig att skämma bort henne och killa henne på magen, för det är det bästa Amanda vet!


Amanda njuter i gröngräset på campingen i Örebro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar