söndag 12 april 2009

Mitt i påskhelgen

Grrrr!
Nu har halva påskhelgen gått och jag är fortfarande rejält förkyld. Grrrr! Har försökt att småpyssla med några "måsten", så som till exempel deklarationen, och har lyckat slänga lite av mitt dåliga samvete i papperskorgen.. Blir lätt stressad när det ligger "arbete" på hög och väntar.


Träning utifrån mina egna förutsättningar
Har också ägnat tid åt hundarna. Igår gick jag och Lovisa runt med Yelly i Habo centrum. Hon har varit där förut, men det är nyttig träning och behöver upprepas. Sedan tog vi en sväng utmed Hökesån med Busa, Power , Bozz och Yippi. De fick "härja fritt" medan vi i lugn takt promenerade fram och plockade årets första vitsippor. Lagom ansträngande för min förkylda kropp! Som avslutning på dagens hunderi tog vi med oss Yla och gick vi ner till Lovisas mormor med ett påskägg. Där fick Yla ligga bunden vid ett träd i trädgården medan vi blev bjudna på fika på altanen. Yla skötte sig utmärkt! Duktig flicka! Även denna träning var väl anpassad efter mitt rådande hälsoläge! Fikat smakade gott och bidrar säkert till att jag snart är på bättringsvägen!


Ha det gott!
Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar