lördag 18 april 2009

Hunden i city

Äntligen.....
är både hälsan och vädret på min sida samtidigt! Förkylningen har börjat ge med sig och solen skiner för det mesta! Som gjort för mycket hundaktiviteter.... Tyvärr så har det varit mycket annat den här veckan också, men lite träning har jag allt hunnit med!

Yla
Jag har börjat träna henne lite mer kontinuerligt nu och jag är jättenöjd så här långt. Hon har mycket kvar innan hon är startklar, men potentialen finns där helt klart! Min agilitymålsättning med henne under 2009 är att hon skall komma till start i hoppklass I och det tror jag inte kommer att bli några som helst problem om bara inget oförutsett händer.


Power
Har mest fått ägna sig åt promenader än så länge. Tränat lite smådetaljer så som slalom och kontaktfält. Är nöjd med honom också, även om jag är lite besviken på mig själv att jag inte orkat/hunnit få honom i riktigt samma goda kondition som vid denna tiden förra säsongen. Nästa helg kommer Åsa Söderman till klubben och håller kurs och den skall jag gå med Power, så då får vi säkert lite nytt att jobba med!


Yelly
Liten tokig hund! Går små korta promenader med bara henne så hon får utforska stora världen på egen hand. Det finns mycket som verkar stort och farligt, men det är vääääldigt spännande.......


Hunden i city
Igår var jag, Lovisa och Erik i Jönköping på något som kallades "Hunden i City". Erik hade med sig Fiffi och Busa, jag hade med mig Power, Yippi och Yla och Lovisa bar Yelly i en ryggsäck på magen. Dagen bjöd på tipspromenad, uppvisning i agility, rallylydnad, lydnad och flyball. Power och jag blev inbjdna att köra ett lopp i den sista agilityuppvisningen, då de flesta som skulle vara med hade åkt hem. Mycket bra träning att köra mitt i stan med publiken tätt inpå! Power fixade detta galant! Dagen avslutades med en rasparad. Mycket bra socialträning för våra hundar! Yla imponerade stort på mig. Hon uppförde sig exemplariskt och kunde lägga sig ner och koppla av mitt i stan bland mycket folk och andra hundar! Härlig hund!


Spårdags
Nu skall vi strax köra Felicia och Busa till valpkursen. De skall ut i skogen och lägga spår!

Här kommer en bild på Felicia och Yippi från förra veckans egenträning. Visst ser det härligt ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar