lördag 16 oktober 2010

Lite av varje...

DM 2010
Ja, då var agilitysäsongen i stort sett över för i år. För egen del har det bara blivit en tävlingsdag, vilket var på DM i Töreboda den 26 september. Med mycket sporadisk träning under hela säsongen och så lite tävling i benen, diskade jag givetvis både Yla och Power. Power strulade bland annat i slalom, vilket jag är lite besviken på. Yla däremot, uppförde sig över förväntan med tanke på att hon har så lite tävlingsrutin och inte startat sedan förra hösten. Jag borde skämmas, som inte tränar och tävlar mer när jag har en sådan bra hund!

Träna mer skulle jag definitivt göra om dygnet hade några fler timmar... Hinner helt enkelt inte med att göra allt roligt jag vill göra... Angenämt problem egentligen, men mycket frustrerande... Kan i alla fall konstatera att det känns betydligt bättre att diska sig och veta att man inte tränat, än att diska sig när man lagt ner otaliga träningstimmar och bara inte kan få till det...

Häftig känsla...
Förhoppningsvis kommer det att bli mer tid för hundträning nu när vårt hästägande börjat fungera och blivit till vardagsrutin. Vi jobbar på med vår ponny och vi gör framsteg i träningen, både vi tvåbenta och den fyrbente. Inte för att jag rider som förr i tiden, men det är kul att livet inte är över trots att jag närmar mig femtio! Det är fortfarande samma häftiga känsla i kroppen, när man får hästen att gå lite bättre än man fått någon gång tidigare... Känslan när 450 kg häst lyssnar på minsta hjälp... Skall sanningen fram så är den känslan av samhörighet större och mäktigare för mig, än känslan efter ett bra agilitylopp...

Pinne till Sandell
Erik och Fiffi avslutade agilitysäsongen med att ta en pinne i agilityklass 1. Nu väntar vi på att Fiffi skall löpa och att kennelns första trefärgade sheltievalpar skall se dagens ljus. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar