tisdag 16 mars 2010

Valpar, valpar, valpar...

Vilken lycka...
det är att få ha så här många valpar omkring sig på en gång! Det finns säkert människor i min omgivning som har svårt att förstå min förtjusning över allt arbete som det är att föda upp valpar, men för mig är det en dröm som har gått i uppfyllelse! Jag torkar mycket hellre kiss och bajs i valprummet än står i köket och lagar mat! Sådan är jag och det får min omgivning helt enkelt acceptera! Som tur är så föredrar Erik spisen...

Extra dimension
Att ha två kullar samtidigt ger det hela en extra dimension. Det är enormt roligt att få se dem utvecklas och kunna jämföra de olika valparna inom kullarna, men även intressant att jämföra kullarna med varandra.

Ylas kull = Stora huliganligan
Dessa valpar är bara helt underbara just nu! I helgen har det varit två olika valpköpare här på besök och valparna har verkligen visat upp sig. De har fått vara ute i trädgården vid flera tillfällen och även varit ute och åkt bil två gånger. Inga ledsna miner alls!


Ska vi byta?


Den här vill jag ha för mig själv!


"Rutan" tränar inför framtida metallapportering

Yippis kull = Lilla huliganligan
De har fått börja se sig om i huset och träffa de andra hundarna. Har även haft besök som kollat in dessa, så socialträningen är i full gång.


Lattjo liten pryl!


Kan man få sig en liten slurk mjölk här?

Bäst att ta betäckning i korgen!

Vad har du ätit?


Vi vill leka!
Sängdags
Nej, nu är det dags för sängen! Väckarklockan ringer klockan fem i morgon bitti! Bäst att somna tidigt, för imorgon blir det en lång dag. Skall med Lovisa och påbörja "Grönt kort-utbildning". Måste man numera ha om man skall tävla med häst och vem vet jag kanske får återfall, så det är lika bra att jag tar det tillsammans med henne!

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar