söndag 28 mars 2010

Nu var det...
ett tag sedan det uppdaterades här i bloggen! Jag har bihåleinflammation så orken har inte räckt till för att blogga. Min "privatsekreterare" Lovisa har också varit förkyld, så inte heller hon har orkat skriva något inlägg. Erik har haft fullt upp med att sköta om både mig, Lovisa och alla hundarna!

Valpträning
Erik har även tillfälligt fått ta över min roll som valptränare. Han har biltränat Ylas valpar och hjälpt testledaren undet valptestet av dem också. Spännande att se resutlatet av valptestet, som var precis så bra som jag väntat mig!

Trädgårdsbesök i bilder
Yippis valpar håller på att erövra världen! Här är de på upptäcktsfärd ute i trädgården:


Anferlos One In A Million


Titta mamma, vad fort jag kan springa!


Nu får du allt ta och lugna ner dig lite!

Hörde du vad jag sa!


Konstig pryl!


De där har inte varit där förut!


Ha ha, ni kan inte ta oss!


Vi har hamnat bakom galler för vi smiter ut genom staketet!

Vi vill gärna komma ut!


Men det går att ha roligt här inne också!

Besiktning
På onsdag är det besiktning och ögonlysning av Ylas valpar. Tre av tikarna och Swift är tingade och kommer i påskhelgen att åka till sina nya hem. En tik skall stanna kvar hos oss och den lilla hanen söker vi fortfarande ett lämpligt hem till. Han är liten och kommer med största sannolikhet bli en smallhund. Han är pigg, framåt och en riktig liten goding! Kanske något för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar