söndag 3 maj 2009

Vecka 18 2009

Trött måndag...
Borde återhämtat mig efter förra helgens bravader, men det har jag inte haft tid med.... Påbörjade projekt uppröjning av hemmet i måndags förmiddag. Dammsög, tvättade kläder och hundfällar osv.... På kvällen var jag på handlerkurs i Jönköping. Kände mig lite malplacerad, då jag inte är så "showig" av mig. Yla uppförde sig, till skillnad från mig, mycket väl och jag är jättenöjd med hennes insats!


Fortsatt trött tisdag, onsdag och torsdag...
Återvände till tvättstugan på tisdagsförmiddagen. Tyckte att jag hunnit med mycket där på måndagen. Alla hundfällar var tvättade och hängde fint på tork... När jag började plocka ner dem började jag fundera på om det var fel på tvättmaskinen. De luktade inte rent! Kunde sedan konstatera att felet tyvärr inte var på tvättmaskinen utan på fru Sandells hjärna. Jag hade visst tvättat en maskin hundfällar, men de övriga hade jag helt sonika bara hängt upp på strecket utan att tvätta! Snacka om hjärnsläpp! Har nog aldrig tidigare varit så trött i hela mitt liv. Hundar på rymmen tär på krafterna! Kommande vardagar fylldes med allehanda måsten. Avrundade torsdagen med ridskolebesök tillsammans med Lovisa och valborgsfirande framför TV-apparaten.

Fredagen den 1 maj 2009
tillbringade jag och Erik till stor del på Huskvarna hundklubb. Där deltog vi i Vätterhoppet, en liten lokal agilitytävling med gemytlig stämning. Jag lyckades diska mina hundar i alla fyra lopp jag körde! Power hoppade ramen på däcket i båda sina lopp och för övrigt var vi inte tillräckligt samkörda för att komma i mål. Yippi jobbade på bra, men lite strul här och där ledde till två disk.

Lördagsmorgonen
började med att väckarklockan ringde redan klockan fyra! Upp ur sängen och in i bilen med hundar, ett barn och gubben bakom ratten. Sov större delen av resan, men vaknade trots det lika trött som tidigare... Två disk blev resultatet av mina starter. Kommunikationen fungerade inte och inte heller slalomen. Inget att säga om det. Tränar man inte så får man skylla sig själv!

Söndagsmorgonen
började precis som lördagsmorgonen med undantag för att vi "stoppade in" två barn i bilen. Disk i agilityklassen då Power drog på fel tunnelingång. Disken kom efter två vägringar på slalom samt en femma i densamma. Tappade lite fokus där och då gick det åt pipsvängen. Samlade mig och körde sedan igenom resten av banan utan fel. Kändes bra! I hoppklassen lyckades vi ta oss i mål med 10,38 fel och preliminärt hamna på en artondeplats av 66 starter! Endast 19 mediumekipage lyckades komma igenom banan utan disk! Skönt att kunna avsluta helgen med ett hyfsat lopp och känna att samspelet finns där. Bara att jobba vidare och tränar lite mera....

Nej, nu måste jag till jobbet! Ha det gott!
Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar