söndag 29 augusti 2010

Återkomsten...

Krossade drömmar...
Min blogg har tyvärr inte uppdaterats under en längre tid. Trist! Våren och sommaren har bjudit på en hel del trevliga upplevelser. Men den har till största delen kantats av stor besvikelse och krossade drömmar, vilket lett till att jag helt enkelt inte haft inspiration och mental ork att skriva här i bloggen. Jag har fått lära mig läxan att människor som jag trott på, visat sig vara falska och känslokalla. En bitter erfarenhet som kommer att följa mig resten av livet!

En riktig mardröm...
Våren var besvikelsernas tid och när allt verkade lösa sig på bästa sätt i början av juli kunde ingen varit gladare än jag. Vad jag inte visste då, var att det var just i sommarens lyckligaste ögonblick som de verkliga problemen började. Vår dröm om en egen ponny förvandlades till en mardröm!

Nu är ju detta framför allt en blogg om våra hundar, så jag skall inte närmare gå in på alla turer kring denna ponny. Kan bara konstatera att dessa problem nu är ur världen och att vi jobbar vidare på vår dröm....

Agility
P g a ovanstående omständigheter har det för min del inte blivit något agilitytävlande över huvud taget i sommar. Jag har tränat en del och skall förhoppningsvis komma till start några gånger nu i höst. Erik däremot har varit ute en del med Fiffi och hon artar sig riktigt bra.

Valphälsningar
Vi får med jämna mellanrum hälsningar från vinterns valpar. Alla verkar ha funnit sig väl till rätta i sina nya familjer och de växer så det knakar! Härligt! Ett stort TACK till alla våra duktiga valpköpare som håller oss uppdaterade om valparnas fortsatta liv!

Framtidsplaner
I onsdags var jag och ögonlyste Power och Fiffi. Båda var utan anmärkning! Planer finns på att para Fiffi nu i höst/vinter. Hane är ännu inte bestämd. Power har fått ett par parningsförfrågningar, så förhoppningsvis kommer han att bli pappa framöver. Detta gör mig riktigt glad, då han är den av alla mina hundar genom åren som stått mig närmast. Han har så många fina kvalitéer och han är en sann vän som aldrig skulle svika mig! Vad skulle jag gjort utan honom en sommar som den här!

Vill avsluta detta inlägg med ett citat, vilket jag verkligen hoppas stämmer in på mig:
"Allt man inte dör av blir man starkare av."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar