lördag 13 februari 2010

En epok har gått i graven...

Bozz såld
Idag har Bozz blivit såld och hämtad och därmed har vår papillonepok nått sitt slut. Känns lite ledsamt och vemodigt, men ändå helt rätt då jag är övertygad om att han får det riktigt bra i sitt nya hem. Och tomt är här ju faktiskt inte! Vi har ju alla elva sheltisarna att ta hand om och fler kommer de att bli inom loppet av någon vecka! Yippi är snart lika bred som hon är lång och det sprattlar på rätt bra där inne, så det blir nog några stycken det också...


Bozz idag strax innan han blev hämtad. Stilig grabb!

På valpfronten mycket nytt...
Ylas valpar växer och börjar ta sig upp på benen korta stunder. Några har börjat öppna ögonen och det syns att de andras ögon också är på väg att förbereda sig för världen. Yla har fullt upp med att ge di, sköta valparnas toalettbestyr och äta! Går åt en hel del mat för att föda dessa hungriga små individer! Mellan varven sover hon som en stock! Inte undra på, jag var helt slut när jag blivit mamma för första gången och jag fick bara en bebis!


Valparna ca en och en halv vecka...

Slappa kväll i soffan
Nu skall jag se till att alla hundar har fått vad de skall ha på en stund och sedan skall jag slå mig ner i soffan och kolla in Meloddifestivalen och äta något gott. Erik har lovat att stå för matlagningen! Han är husets bästa kock, så det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar